12 March 2021
Facultat de Física
Europe/Madrid timezone

Vine a fer física de partícules amb dades reals de l’accelerador LHC del CERN

• Quins són els constituents fonamentals de la matèria?
  • Quines forces els mantenen units?
  • Com pot ser que per a entendre l’evolució de l’Univers calgui estudiar les minúscules partícules elementals?
  • Què representa el recent descobriment del bosó de Higgs?

Cada any milers estudiants de batxillerat de tot el món esdevenen físics de partícules per un dia, en el Taller de Física de Partícules.

El Taller es realitza a la UB des de 2005, i s’emmarca en el programa internacional “Hands on Particle Physics”. Consta de tres parts:

• Xerrades sobre la física de partícules, impartides per investigadors del nostre grup al CERN.
  • Estudi de dades reals produïdes a l’LHC per part dels estudiants assistents. Els resultats es combinen amb els obtinguts per altres grups d'arreu del món a través de videoconferència.
  • Breu presentació dels ensenyaments de la Facultat de Física.

Destinataris: alumnes de 2n de Batxillerat amb especial interès en l'assignatura de física

Dates: 12 de març de 2021

Lloc: Facultat de Física de la Universitat de Barcelona (Diagonal 645, Metro Palau Reial)

Preu: 5 €

Període d'inscripció: del 1 (9:00) al 5 de febrer de 2021 (18:00), ambdós inclosos.

Starts
Ends