Jornada instituts UB: L'exploració (i explotació) de l'espai

Tuesday, 22 June 2021 - 09:00
Retransmissió per streaming (https://ub.edu/ubtv)

: Sessions
    /     : Talks
        : Breaks
22 Jun 2021
AM
Jornada (until 09:15) ()
09:00 Benvinguda institucional - Prof. Joan Guàrdia (Rector, UB) Prof. Jordi Garcia (Vicerector de recerca, UB) Prof. Albert Díaz (Coordinador dels instituts UB)   ()
09:15 Taula rodona: «La iniciativa NewSpace a Catalunya»   ()
10:30 --- Pausa ---
10:45 Presentació sobre els instituts de recerca de la UB - Dr Albert Díaz (Coordinador dels instituts de la UB)   ()
Jornada (until 14:00) ()
11:00 L'exploració de l'heliosfera interior: la clau per entendre el temps espacial - Àngels Aran (investigadora de l'Institut de Ciències del Cosmos de la UB (ICCUB))   ()
11:15 L'exploració espacial en els videojocs - Xavier Rubio-Campillo (investigador de l’Institut de Recerca en Educació (IRE))   ()
11:30 La internet interplanetària - Carlos Borrego Iglesias (investigador de l’Institut de Recerca en Sistemes Complexos (UBICS) )   ()
11:45 Astrochemistry - Stefan Bromley (investigador de l’Institut de Química Teòrica i Computacional (IQTC))   ()
12:00 Economic Impact of Space Science and Exploration: Evidence from the UK - Will Lecky and Greg Sadlier (investigadors de l’Institut de Recerca en Economia (BEAT))   ()
12:15 El dilema del metà a Mart. El punt de vista d'un ecòleg - Andrea Butturini (investigador de l’Institut de Recerca de la Biodiversitat (IRBio))   ()
12:30 --- Torn obert de preguntes ---
12:45 El cervell a l'espai - Jordi Alberch (director de l’Institut de Neurociències (UBNeuro))   ()
13:00 Les tecnologies de teledetecció ambiental a Mart com a la Terra - Shawn C. Kefauver (investigador de l’Institut de Recerca de l’Aigua (IdRA))   ()
13:15 Caracterització a la nanoescala per a l’exploració del cosmos: EELS de meteorits - Sònia Estradé (investigadora de l’Institut de Nanociència i Nanotecnologia (IN2UB) )   ()
13:30 De quan la Terra no era plana. Coneixements d’astronomia a l’Edat Mitjana - Delfi I. Nieto Isabel (investigadora de l’Institut de Recerca en Cultures Medievals (IRCVM))   ()
13:45 --- Torn obert de preguntes ---
PM
Jornada -Dr Albert Díaz (Coordinador dels instituts UB) (until 14:10) ()