15 September 2023
Europe/Madrid timezone

Vista a la mina Eureka situada a la Vall Fosca

15 Sept 2023, 19:15
Aula Magna Enric Casassas (Facultat de Física de la UB)

Aula Magna Enric Casassas

Facultat de Física de la UB

Martí i Franquès, 1-11, 08028, Barcelona

Speakers

David Corrons Francisco Aguilar Iolanda Huguet Sonia Tarancon

Description

Aquestes mines van ser explotades entre 1962 i 1965 per a extreure'n mineral d'Urani, però abandonades per la seva poca rendibilitat. Fa uns 5 anys que l'accés a les mines està tancat, ja que les concentracions de radó per desintegració de l'urani que s'hi troba són força elevades. El juliol del 2023, vam aconseguir els permisos per poder accedir a la galeria superior i així poder fer mesures amb 4 detectors Timepix. Aquestes mesures s'han fet a dues alçades diferents, 1,20 m i 60 cm. En aquesta xerrada,presentarem els resultats obtinguts i plantejarem com l'experimentació amb el detector permet que un indret amb un patrimoni miner i geològic es converteixi en un context d'aprenentatge per l'alumnat.

Primary authors

Presentation materials