15 September 2023
Facultat de Física de la UB
Europe/Madrid timezone

Tècniques avançades de detecció de radiació i seguiment de partícules a l'espai amb detectors Timepix a bord de satèl·lits i de l'Estació Espacial Internacional

15 Sept 2023, 16:50
Aula Magna Enric Casassas (Facultat de Física de la UB)

Aula Magna Enric Casassas

Facultat de Física de la UB

Martí i Franquès, 1-11, 08028, Barcelona

Speaker

Carlos Granja (ADVACAM Prague)

Description

En aquesta xerrada es donara una visió general de mesures d'alta resolució de radiació espacial amb xips Timepix del CERN operats en càmeres de radiació miniaturitzades d'Advacam a bord de satèl·lits i Cubesats, així com a bord de l'Estació Espacial Internacional. Es fara una revisió de de tècniques innovadores de detecció de radiació, seguiment de partícules, dosimetria quàntica i caracterització espectral i de composició de camps de radiació mixta a l'espai, en orbita LEO i en entorns de radioteràpia de partícules. Es mostraran exemples d’investigacions científiques i d'aplicacions en l'espai i en altres àmbits (física nuclear, medi ambient, raigs còsmics, educació).

Primary author

Carlos Granja (ADVACAM Prague)

Presentation materials

There are no materials yet.