15 September 2023
Facultat de Física de la UB
Europe/Madrid timezone

Observant l'invisible. Efectivitat dels detectors MiniPIX per corregir els errors de concepte dels alumnes sobre la radioactivitat i la radiació

15 Sept 2023, 18:30
Aula Magna Enric Casassas (Facultat de Física de la UB)

Aula Magna Enric Casassas

Facultat de Física de la UB

Martí i Franquès, 1-11, 08028, Barcelona

Speaker

Daniel Parcerisas (Col·legi Sagrada Família, Gavà)

Description

Quan expliquem un tema, l'alumnat no és una pàgina en blanc. Els errors de concepte (o creences prèvies, marcs alternatius, coneixements intuïtius,...) són tots aquells bagatges de coneixements previs que els i les alumnes han adquirit de fonts diverses. En aquesta xerrada s'explica quins són aquests errors en el tema de radioactivitat i radiació, quines són les seves causes i com condicionen l'aprenentatge.
Finalment, es presenta la metodologia i els resultats de la recerca feta a l'escola Sagrada Família de Gavà sobre com l'és dels detectors MiniPIX a l'aula, pot ajudar l'alumnat a corregir aquests errors.

Primary author

Daniel Parcerisas (Col·legi Sagrada Família, Gavà)

Presentation materials