7 November 2022
Facultat de Física

Vine a la Masterclass de Física Nuclear de l'Institut de Ciències del Cosmos de la UB

• Quins són els constituents fonamentals de la matèria?
  • Quines forces els mantenen units?
  • Com pot ser que per a entendre l’evolució de l’Univers calgui estudiar les minúscules partícules elementals?
  • Què és el Model Estàndard de Partícules?

Enguany realitzem la primera edició d'aquesta Masterclass on estudiants de tota Catalunya podran esdevenir Físics Nuclears per un dia! La jornada consta de dues parts:

• Xerrades sobre la física nuclear, impartides durant el matí per investigadors de l'Institut de Ciències del Cosmos de la UB.
  • Sessions pràctiques, a la tarda els estudiants podran gaudir de tres activitats pràctiques rotatives d'una hora de durada:
    • Exercici pràctic amb un detector de radioactivitat Timepix (a càrrec d'Àngels Ramos i Volodymyr Magas)
    • Taller "La Força Que ens Uneix
      • Trencaclosques "Quarks: els maons de la matèria" (a càrrec d'Assumpta Parreño i Íñigo Asiáin)
      • Construcció d'una taula de Segrè amb blocs de LEGO (a càrrec d'Antonio Màrquez i Javier Menéndez)
    • Simulacions amb ordinador - Model de la gota líquida (a càrrec d'Arnau Ríos i Mario Centelles)

Destinataris: alumnes de 2n de Batxillerat amb especial interès en l'assignatura de física

Data: 7 de novembre de 2022 (155è aniversari del naixement de Marie Curie)

Lloc: Facultat de Física de la Universitat de Barcelona (Diagonal 645, Metro Palau Reial)

Preu: 15 € (inclou esmorzar i dinar)

Període d'inscripció: del 3 (9:00h) al 7 (23:59h) d'octubre de 2022, ambdós inclosos.

Starts
Ends