2 November 2022
Facultat de Física

El proper 31 d’octubre tornem a celebrar el Dia de la Matèria Fosca un any més. Aquesta diada es va instaurar al 2017 per a commemorar la recerca èpica d’aquesta matèria que no podem observar (ja que no interactua amb la llum) però de la que en notem els efectes gravitatoris i que conforma el 26% del contingut del nostre Univers.

Per a commemorar la jornada, l’Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (ICCUB) us porta l’exposició “Viatge Cap a l’Univers Fosc”, de la que podreu gaudir del 24 d’octubre al 7 de novembre.

Us convidem també a assistir a les visites guiades de l’exposició que es duran a terme el dimecres 2 de novembre a càrrec d’investigadors i estudiants de doctorat de l’ICCUB. En aquestes visites, podreu conèixer tots els misteris de la matèria fosca, quina naturalesa té, com es comporta, quines evidències en tenim de la seva existència... Us ho perdreu?

VISITES GUIADES A L’EXPOSICIÓ «VIATGE CAP A L’UNIVERS FOSC»

El cel nocturn és ple d’imatges espectaculars que atrauen la nostra mirada i ens fan volar la imaginació. Tot i això, allà fora hi ha molt més del que podem veure, molt més per descobrir.

L'exposició itinerant "Viatge cap a l'univers fosc" proposa un recorregut per les fascinants fronteres de la cosmologia i la gravetat, que van des de la matèria fosca i l'energia fosca, als forats negres i les ones gravitacionals.

Sessions visites guiades:

1. Dimecres 2 de novembre, de 10:25h a 10:40h.
  2. Dimecres 2 de novembre, de 14:30h a 14:45h.
  3. Dimecres 2 de novembre, de 16h a 16:15h.

A càrrec de Ana Climent, Quim Llorens, Raimon Luna (ICCUB).

On? Facultat de Física, vestíbul de la primera planta (entrada pel carrer de Pau Gargallo).

Starts
Ends
Facultat de Física
Vestíbul de Pau Gargallo (planta 1)
Martí i Franqués, 1 08028 Barcelona
Registration for this event is currently open.